zondag 10 januari 2010

top-10 museums en gallerijen


De TO Kuoni, waar ik binnen korte tijd mijn stage ga beginnen, heeft een top-10 opgesteld van de beste museums in de wereld.

1. het Vaticaanse museum, Vaticaanstad
2. het Egyptisch museum, Caïro
3. Smithsonian institute, Washington DC
4. museum van het Terracotta leger, Xi’an
5. Uffizi gallerij, Firenze
6. Te Papa, Wellington
7. Metropolitan Museum of Art, New York
8. Shanghai Museum, Shanghai
9. Robben Island, Kaapstad
10. het Louvre, Parijs

Jammer genoeg heb ik van deze top-10 museums nog geen enkele bezocht. Alleen de tijdelijke tentoonstelling van het Terracotta leger van Xi’an in Maaseik heb ik 2x gezien. Zou ik een museum moeten kiezen om te bezoeken, dan werd het het Egyptisch museum of het Metropolitan Museum of Art. Niet alleen voor het museum maar ook de voor plaats...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten