vrijdag 22 januari 2010

Slapen met haaien


In de stad Valencia kan men sinds kort in het Ciudad de las Artes y las Ciencias een nachtje met haaien slapen. In het gigantische Oceanográfico krijg je 's avonds eerst uitleg over het aquarium en daarna mag je de nacht doorbrengen aan de rand van het aquarium.

Slapen met haaien kun je niet alleen in Valencia doen, maar over heel de wereld. Enkele voorbeelden zijn: Het Oregon Coast Aquarium en het National Aquarium Baltimore: dit zijn maar enkele van de aquariums waar je kan blijven overnachten in Amerika. Ook heb je nog het National Marine Aquarium Plymouth in Engeland en Oceanworld Manly in Australië

Mensen die wonen of op reis zijn in Amerika en een uitzonderlijke (haaien)overnachting voor hun kinderen of de volledige familie zoeken:

http://www.theqfamilyadventures.com/2009/06/10-fun-aquariums-for-family-sleepover

Of ga eens een nachtje in een museum, duikboot of safaripark slapen. Op de volgende webpagina kun je allerlei speciale overnachtingen vinden voor jong en oud:

http://www.wickedgoodtraveltips.com/2008/08/museum-aquarium-and-zoo-sleepovers-are-all-the-rage-for-family-adventures/

Volgens mij is het overnachten in een aquarium, duikboot, safaripark of zoo echt de droom van ieder kind. Misschien zou het een goed idee zijn om dit meer uit te werken in België en Nederland

3 opmerkingen:

  1. Het lijk me een heel fijne ervaring om dit een keertje mee te maken en zeker een aanrader voor als je een nachtuitstapje wilt maken op je vakantie.

    groetjes Christof

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mij kan je hier niet warm voor krijgen. Ik heb te veel Jaws films gezien!

    Overnachten in een safaripark lijkt me wel super! Ik heb onlangs ergens een artikel gelezen waar je slaapt met giraffen http://www.giraffemanor.com/ dit zie ik mezelf zeker doen!

    greetz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! Mensen willen idd steeds andere dingen ervaren en zulke overnachtingen zijn tof voor jong en oud! Een onvergetelijke ervaring lijkt mij!

    Voor de volwassenen is logeren in een privévliegtuig anders ook wel een tof ideetje..

    http://sotraveltastic.blogspot.com/2010/02/huur-eens-een-nachtje-in-een-vliegtuig.html

    BeantwoordenVerwijderen